Keto Pindakaas koekjes

Download het Keto Start eBook

Schrijf je in en ontvang ons Keto Start eBook GRATIS

Keto Pindakaas koekjes

Je hebt gewone koekjes en onze Keto Pindakaas koekjes. Wat het verschil is? Onze Pindakaas koekjes bevatten geen suikers en bijna geen koolhydraten. Geweldig dus in een keto of koolhydraatarm voedingspatroon. Lekker bij de koffie of bij een heerlijke keto shake na het sporten. 

De belangrijkste ingrediënten zijn:

  • Pindakaas
  • Roomboter
  • Vanille 

Optionele extra ingrediënten:

  • Keto zoetstof

Gezondheidsvoordelen van deze ingrediënten:

Pindakaas

Keto en pindakaas gaan in de meeste gevallen  en met met mate heel goed samen. Maar  nu  het is belangrijk dat je goed de voedingslabels controleert op de aanwezigheid van verkeerde verborgen ingrediënten. kijk even goed naar de hoeveelheid koolhydraten per portie. Per merk zit hier heel veel verschil in. Pindakaas is een bron aan voedingsvezels, vitamine E, vitamine B6, magnesium, zink en koper. De gemiddelde pot Pindakaas bevat ongeveer +25% eiwit, en veel onverzadigde vetten.  Wanneer je start met het maken van deze heerlijke pindakaas koekjes is het wel belangrijk dat je keto vriendelijke pindakaas gebruikt. 

keto pindakaas
keto roomboter

Roomboter

Roomboter is een bron van verzadigde vetten. Deze vormen de bouwstenen voor celmembranen. Perfecte vetten voor een keto voedingspatroon en dus een goed ingrediënt in onze keto pindakaas koekjes. 

Roomboter is een goede bron van vitamines en mineralen  zoals; vitamine A, D, E en K2. Verzadigde vetten zijn belangrijk voor de opname van mineralen en het stofwisselingsproces. 

keto roomboter

Vanille 

Vanille is niet alleen lekker maar heeft ook verschillende gezondheidsvoordelen. Belangrijk is dan wel dat je de natuurlijke onbewerkte variant gebruikt. Vanille wordt veel gebruikt in keto recepten en dat is natuurlijk niet zomaar. Het is een bron van vitaminen en mineralen. Niet in de allergrootste hoeveelheden maar alle kleine beetjes helpen.  Tevens bevat vanille sterke antioxidanten eigenschappen.  Antioxidanten zijn belangrijk om vrije radicalen, potentiële welvaartsziekte veroorzakers, te verminderen en zelf uit te schakelen. 

Samenvatting

Deze pindakaas koekjes zijn niet alleen heel erg lekker maar door de gezonde ingrediënten dragen ze ook  nog eens bij een jouw gezondheid. Heerlkijke snoepen zonder schuldgevoel. Dat past prima binnen een keto voedingspatroon. 

Afdrukken Pin

Pindakaas koekjes

Deze pindakaas koekjes zijn het perfecte keto tussendoortje. Boordevol gezonde vetten en collageen. Lekker smeuïg en verzadigend. Je eet ze net zo snel als je ze kunt bakken. Probeer ze maar eens.
Gang Bijgerecht
Keuken Amerikaans
Trefwoord keto koekjes, koolhydraatarme koekjes
Voorbereidingstijd 10 minuten
Bereidingstijd 20 minuten
Totale tijd 30 minuten
Porties 8
calorieën 129kcal

Wat heb je nodig

  • oven
  • mengkom
  • mixer

Ingrediënten

  • 1 maatschep Keton1 collageen
  • 225 gram Pindakaas
  • 1 ei XL
  • 1 theelepel Vanille extract
  • Keto zoetstof Naar smaak

Instructies

  • Verwarm de oven voor op 180 graden en bekleed een bakplaat met bakpapier.
  • Doe alle ingrediënten in een kom en mix dit tot een stevig deeg.
  • Maak van het deeg kleine balletjes en plaats op de bakplaat. Druk met een vork de bolletjes wat platter. Omdat het deeg kan plakken is het handig om je lepel of vork een beetje in te vetten.
  • Bak de koekjes in 10 minuten tot de randen net goudbruin zijn geworden. Laat afkoelen.

Voedingswaarde

Serving: 1g | Calories: 129kcal | Carbohydrates: 4g | Fat: 10g | Fiber: 2g

Mis nooit meer een recept of blog

Schrijf je in en ontvang de laatste nieuwtjes en aanbiedingen